კუბაში, უნიკალური პოლიტიკური კლიმატის ქვეშ აგებული და ნოსტალგიით დატვირთული ავტომანქანების ნახვისას, საკუთარ თავს საოცარ სამყაროში აღმოაჩენთ.

ეს ყველაფერი 1959 წელს დაიწყო,  ფიდელ კასტროს  ხელისუფლების სათავეში ჩადგომამდე. ფლორიდის სამხრეთით, კარიბის ზღვის პატარა კუნძულზე კასტრომ მანქანების იმპორტი აკრძალა და უცხოური რაიდერების შემოყვანაც შეწყდა.

ეს იმას ნიშნავს, რომ კუბაში ნანახი მანქანების უმრავლესობა 1959 წლამდეა შექმნილი. ჩვენ ვსაუბრობთ Buick-ზე, Cadillac-სა და Studebakerზე, თამამად ვიტყვით, რომ ვერც ერთი სხვა ქვეყანა ვერ გვთავაზობს მსგავსი ტიპის ავტომობილთა ტანდემს.

ფოტოგრაფმა Piotr Degler-მა ოცნება აისრულა და კუნძული მოინახულა.

„უნებლიედ, კასტრომ რევოლუციამდელი საგანძური გვისახსოვრა“ – აღნიშნავს Degler. ფოტოგრაფმა Viñales-დან  Santiago-მდე ყოველი მნიშვნელოვანი დეტალი დააფიქსირა და მსოფლიოს კუბას დავიწყებული ავტოსამყარო გააცნო. ვოიაჟის დროს, Degler -მა მიტოვებული 300 SL-იც კი აღმოაჩინა.

„ამერიკული კლასიკური მანქანების გარდა, აქ საკულტო ავტომობილებიც ვნახე.“ ფოტოგრაფმა ერთი თვის განმავლობაში 25 000-მდე სურათი გადაიღო და მათი ხილვა წიგნში – Carros de Cuba- შეგეძლებათ.

„მეორე მხრივ, წიგნში ადამიანთა პორტრეტებსაც იხილავთ. მათი სახეები, გარემო…ათწლეულებს განმავლობაში შენარჩუნებული ცხოვრების სტილი.“

„აქვე ნახავთ უნიკალურ მანქანებს, რომელთა დიზაინი და ფერები აღგაფრთოვანებთ.“

იმპორტის აკრძალვამ კუბელებს ახალი სტილის მანქანების შექმნის იდეა მიაწოდა. Degler -ის ნამუშევრების ხილვა აქ შეგიძლიათ.

line