„მსოფლიოში, დაახლოებით 900 მილიონი მანქანა და ათასობით მოდელია. მაგრამ მხოლოდ რამდენიმეა საკულტო ავტომობილი. ჩვენი SL ერთ-ერთი მათგანია.“

– Dieter Zetsche, მერსედესის-ბენცის გენერალური დირექტორი.

შეუძლებელია, Dr Zetsche-ს არ დაეთანხმო, მერსედესმა ხომ ისტორია შექმნა.

1950-იანი წლების სპორტული მანქანების უდავო ლიდერი SL – დროთა განმავლობაში შეიცვალა, მაგრამ ყველასთვის ცნობილი ემბლემა შეინარჩუნა.

SL თაობის რესტავრირებული და გაუმჯობესებული მოდელი ‘R231’, Los Angeles Motor Show-ზე მთელი თავისი ბრწყინვალებით წარსდგა და დამთვალიერებელი მონუსხა.

გადავწყვიტეთ, მერსედესის ყველა დროის საუკეთესო SL მოდელები წარმოგიდგინოთ.

მაშ ასე:

Mercedes 300 SL – 1952

1951 წლიდან დავიწყებთ, როდესაც მერსედესის წარმომადგენლები მიხვდენენ, რომ სარალო ავტომობილი უნდა შეექმნათ. ასე შეიქმნა ‘300 Super Light’, იგივე ‘SL’. დიახ, Colin Chapman-ისა და მანქანის მსუბუქი ვერსიის დამზადების ეტაპამდე, მერსედესს მსგავსი იდეა ჰქონდა.

Rudy Uhlenhaut-ის ხელმძღვანელობის პერიოდში შეიქმნა ჩარჩო, რომელიც 50 კილოგრამს იწონიდა.

3.0-ლიტრიანი straight-six ძრავა, ახალი სტილის სალონი და 170bhp –  ახალი სიტყვა იყო მანქანების წარმოების ინდუსტრიაში. 1952 წლის Merc 300 SL-მა Mille Miglia-ს ასპარეზობაზე მეორე და მეოთხე ადგილები დაიკავა, სამჯერ გაიმარჯვა Prix de Berne-ზე და ორჯერ გადაკვეთა  Le Mans 24hrs-ის სასტარტო ხაზი პირველმა. Nürburgring Anniversary Sport Car GP-ის ოთხგზის გამარჯვებული და Carrera Panamericana-ს ორგზის პირველადგილოსანი გახდა. შთამბეჭდავია, არა?

ეს არ იყო პირველი სარალო SL, მაგრამ Merc 300 საკმაოდ სწრაფი ავტომობილი გახლდათ.

ჩვენ კი, განსაკუთრებით, SL-ის ფორმა და დიზაინი გვხიბლავს.

Mercedes-Benz 300 SL Gullwing (W198) – 1954

Max Hoffman-მა, Merc-ის ოფიციალურმა USA იმპორტიორმა ივარაუდა, რომ 300 SL-ის საგზაო ვერსია ნამდვილი ჰიტი გახდებოდა. 1954 წელს, NY motor show-ზე, მერსედესმა SL-ის პირველი საგზაო მოდელები წარმოადგინა: 300 SL ‘Gullwing’ Coupe და 190 SL roadster.

Gullwing-ს წარდგენა არ სჭირდება. მსოფლიოს პირველი სუპერმანქანა და იმ დროის უსწრაფესი ავტომობილია. 3.0-ლიტრიანი straight-six ძრავითა და უნიკალური დიზაინის კარებით –  Gullwing  მერსედესის ერთ-ერთ ყველაზე ცნობად მანქანად იქცა.

Mercedes-Benz 190 SL (W121) – 1954

SL-ის პირველი როდსტერი ვერსია, რომელის დებიუტი 1954 NY show-ზე შესდგა. 105bhp-იანი,  1.9 ლიტრიანი, 4 ცილინდრიანი ძრავა და გრაციოზული დიზაინი მანქანის მთავარი ღირსებებია.

Mercedes-Benz 300 SL Roadster (W198 II) – 1957

ღია სახურავიანმა 300 SL-მა, Gullwing სამი წლის წარმოების შემდეგ შეცვალა. მანქანას იგივე, 3.0-ლიტრიანი straight-six ძრავა ჰქონდა, მაგრამ გაზრდილი ძალა (225bhp). მერსედესმა 190 და 300 SL როდსტერები ერთდროუალდ ააგო.

Mercedes-Benz SL (W113) – 1963

1963 წელს, SL-ის ახალი თაობა W113 მოგვევლინა და Paul Bracq-ის მიერ შექმნილი,  სრულიად განსხვავებული დიზაინი შემოგვთავაზა.

280 SL-ს straight-six-იანი, 2.3-დან 2.8-ლიტრამდე ინტეგრირებული ძრავა ჰქონდა.

აზიური სტილი მანქანა, დღემდე ერთ-ერთ ყველაზე მიმზიდველ ავტოდ ითვლება.

Mercedes-Benz SL (R107) – 1971

1971 წელს წარმოდგენილი R107 არა მხოლოდ იმით არის მნიშვნელოვანი, რომ 18 წლიანი შეჩერებული წარმოება განაახლა, არამედ იმითაც, რომ SL მოდელებს შორის ყველაზე დიდი რაოდენობით სწორედ R107  შეიქმა. 1971 – 1989 წლებში 231,287 როადსტერი ააგეს, რაც დაგვეთანხმებით, საკმაოდ დიდი რიცხვია.

V8-ძრავიანი 350 SL თავდაპირველად, 200bhp წარმოადგინეს, V8-იანი 450 SL კი 225bhp-მდე გააუმჯობესეს.

R107 ორადგილიანი მოდელითაც აწარმოეს, რომელსაც SLC ერქვა.

Mercedes-Benz SL (R129) – 1989

W124 E-Class-ის საფუძველზე შექმნილმა R129-მა წინამორბედის ტექნოლოგიური ნიუანსების განახლება შეძლო. მნიშვნელოვანია ძრავებიც, V6 და საკმაოდ დიდი მოცულობის V8. ეს იყო პირველი SL მოდელი, რომლიც კორპორაციული თანამშრომლობის შემდეგ შეიქმნა.

აქვე ვახსენებთ, SLs 55 AMG-ს, 60 AMG-სა და 7.3-litre SL73 AMG-ს. ეს უკანასკნელი 518bhp-ის მქონე მანქანა, ყველაზე ძლიერი SL-გახდა, რაც, ბუნებრივია, დროთა განმავლობაში შეიცვალა.

Mercedes-Benz SL (R230) – 2001

მანქანა 2001 წლის ივლისში, ჰამბურში წარმოადგინეს, ეს იყო პირველი SL რომლის სახურავიც 16 წამში იღებოდა და იხურებოდა.

უსაფრთხოების უმარავი ტექნიკური ბრძანების გარდა, მანქანა აქტიური შეჩერების ფუნქციითაც აღჭურვეს, ძრავა კი AMG-ის მსგავსი გახლდათ.

პირველი SL 500 306bhp-ით წარმოადგინეს, შემდგომ SL 350. AMG SL 55 –5.5-ლიტრიანი  V8-ით, რომელიც –470bhp-მდე გაიზარდა და იმ დროის ყველაზე ძლიერ Benz-ად იქცა.

Mercedes-Benz SL (R230 facelift) – 2008

R230-ის მოდელები 2006 -2008 წლებში განახლდა. სიახლე მანქანის „პირდაპირ“ მართვას, გათბობისა და განათების სისტემის ცვლილებას მოიცავდა.

SL65 AMG Black Series : სტანდარტული SL65 AMG V12 ძრავით, რომელიც 250 კგ-ით მსუბუქი და ძლიერი იყო. 670bhp-ზე აღარაფერს ვიტყვით.

Mercedes-Benz SL (R231) – 2012 (to date)

ნება მოგვეცით, წარმოგიდგინოთ Merc SL-ის ახალი თაობა R231. მანქანა, რომელიც მიმზიდველი, სწრაფი და უნაკლოა. მანქანა, რომელიც თავისით დადის.

და მაინც, რომელი SL-ია თქვენი ფავორიტი?